Tandläkaren

2013-01-24 @ 21:55:00
En bild på mig för ett år sedan tagen på vårat hotell rum i London. Jag längtar efter England och att kunna använda solglasögon plus en tunn jacka igen.
 
Jag har varit duktig idag. Jag gick från skolan vid ett och tänkte att jag hade en skön eftermiddag framför mig. Så jag stod upp på bussen, väntade på tåget och sedan satte jag mig ner och höll på med min mobil. 1 procent kvar av batteriet och mobilen stängdes av fem minuter in i tågresan, blev onödigt arg. Så jag satt ensam och kall med ingen musik, jaja, jag tänkte att jag slutade tidigt ändå, slapp två och en halv lektion. Jag kom till tandläkaren efter lite problem med vägar. Fick oväntat en stor spruta nerstucken i mitt tandkött (de var snälla och gav mig salva innan iallafall!) och sedan petade de med massor av skumma instrument i mina tänder och kluttade i plast som smakade som aceton. Det kändes lite som en film, för jag såg bara deras ögon som log och sa "du är en duktig patient" till mig ungefär var femte minut. Jag försökte säga tack varenda gång MEN de hade fingrarna i hela min mun och jag försökte le så gott jag kunde med munnen vidöppen. Mina tandläkare är väldigt snälla, de var verkligen peppande och det kändes knappt när de jobbade pga all bedövning! Det blev lite problem för min tand var för liten och så men, men. Jag gick därifrån med en lite större tand, som fortfarande var väldigt liten och inåt vänd? jag vet inte. De sa "Nej, det här blev ingen skönhets tand men det är det ända vi kunde göra." Och nu när all bedövning åkt bort trycker den hårt och blöder lite men det är helt okej. Kände mig lite snurrig och illamående och är nu lite febervarm men jag tror det är mest att jag har varit ute och fryst till is i ca 20 minus. UGGAAaa, var är våren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0