Mitt totem

2012-10-05 @ 18:28:58
När vi gick i femman, så var Glow, jag och Nåmi uttråkade och googlade runt på hur man hamnade i hypnos. Vi hittade ett ställe där vi trodde man gjorde det, plus att man skulle finna sitt totem. Ett djur som hjälper en och håller en sällskap, TYP. Glow lästa alltså upp en text med vattenfalls ljud i bakgrunden. Den var väldigt detaljrik och lugnande (man sover ärligt talat) och beskriver hur man kommer längre och längre in i en skog och träffar ett djur vid en glänta. Djuret som kommer ut blir ens totem och min var en grävling som har gjort lite förändringar i sin stil på senaste. Monokel, väst och bas röst är tydligen inne i totemvärlden (eller absolut inte alls inne, eftersom min är en av de som pratar. Finns det ens några som gör det? hm.) 
Och eftersom jag tillhör Hufflepuff så är det väl allt väldigt passande. Det var dagens... lära, okej. Nu kan ni alla känna er duktiga.
Jag ska göra mina nu, eller plugga till mina två äckel prov som jag absolut inte orkar med. Och sen ska jag tända ljus, kanske se på en film, Short Cuts??, för att det var länge sedan jag såg något med young downey nu. Mys, om man bara skippade pluggningen. Fredag är det också, älskar fredagar. Veckan har gått sjukt fort som alltid och snart är den en vecka till Nåmi och jag fyller 14. Ja, vi är små och beter oss som om vi var fem. Vi skriver önskelistor och väljer kakor och hoppar på våra sängar dagen innan! Och jag hoppas djupt att vi inte kommer förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0