Styrka är förmågan att bryta en chokladkaka i fyra bitar och sedan bara äta en av dem.


Lila färg i håret!

yupyup! Nu blir Dittes hår lila! :]

fixa till mitt rum

Hellu! Sry för den dåliga uppdateringen idag, har nämligen nästan bara spelat Michael Jackson the experience hos Anna, med Dante & Nåmi. Gaaaaalet kul!  Är så sugen på att köpa men jag äger inget wii :( *fail head*
Men, till saken. Morfar och gudfar har fixat till det sista i rummet (eller a, det är en hylla kvar sen är allt klart) och nu ska jag börja möblera in lite av mina random stuffs! :> Så det ska jag syssel sätta mig med.
(18 dagar kvar på lovet </3)

julen är underbaaaar..

jag fick..


1. Copic sketch markers!!

2. En tröja med en tjej som har cyberlox
3. svart och röda over knees benvärmare
4. Blekningsmedel och hårfärg (Ultra violet tror jag?)
5. En blårandig tröja
6. En rutig skjorta
7. En svart ny wacoom bamboo som är helt fantastisk! O3O
8. Pokémon adventures 1 - 2
9. Dödskalle leggins
10. Morgonrock
11. Rosa linser med svart ring runt!
12. Awesome klockor
13. Ett jätte jätte sött anteckningsblock
14. Lite tillbehör till linserna
15. En gräddring
16. Pins
17. Lilla fridolf 201018. present kort på shock! 200 kr
Julgran <3
Mer bilder sen.

julen närmar sig långsamt....

Ja! Ho-how! Julen är häär (snart iallafall)..

Idag ska jag:
1. Göra klart julbilden och filma samtidigt.
2. Läsa ut boken jag läser just nu
3. Slå in julklappar  och lyssna på hög julmusik
4. Klä julgranen
5. Rita 1 julklapps bild till pappa 
6. klämma sönder julklapparna
7. Se julkalendern

krusiv text: inte gjort
tjock text: gjort
Klä julgranen ska jag göra när morfar köpt julgransfot, låsa ut boken när jag ska sova, kämma sönder julklapparna när dom kommer nedanför granen. Göra klart julbilden kanske jag inte hinner men det är absolut inte säkert. :(
Hur har det gått för er nu? Är ni pirriga? ^^

vi borde stämma sl!

Seriöst!! .. eller egentligen inte men.. jaja. Vi börjar från början.
Anna & jag går till bussen, pigga och på gott humör, i ganska god tid. Men bussen kommer 10 minuter försent och vi säger att vi borde stämma SL. Vilka mesar vi är! det där var bara början på alltihop!.. Visst är det snön som ställer till det och så, 10 minuter, who cares..? Jaja, allt gick super duper, vi kom fram till kista i goood tid. Åt Chicken tikka masala på Little India, köpte julklappar, drack vatten på waynes, åt glass.. förresten ett roligt citat bara!
Jag får min glass, lycklig och smakar cocos smaken medans tjejen hjälper Anna med sin. Och plötsligt utbrister jag:
"DET SMAKAR SOM MIN TVÅL HEMMA :DDDD" och båda blev stumma och lite irriterade.

Jag är så duktig, eller ne. Inte riktigt. Jaja, nu går vi vidare här va. Anna köpte ett väldigt fint kompis armband åt mig, med ett halvt hjärta och hon har andra halvan <3 *tack tack tack!*
Vi blev mer och mer trötta och bestämde oss för att åka hem.  I god tid var vi, men bussen var i bättre. Vi såg den åka iväg och vi sprang som dårar efter den och hann precis! phju! :D Fast vi kom förtidigt, men det tyckte vi ju inte gjorde något tills vi såg att på platsen vi stod så gick inte den bussen. Vi sprang till andra stället och i panik såg hur vår buss kom och jag trillar över bilvägen och en bil stannar. & bussen kör sin väg. Bittert så sätter vi oss för att vänta, nästa buss skulle ändå gå halv om 20 minuter. Men nej, ingen buss kom halv. Jaja - kvart i skulle nästa komma. Nej. Den kom inte heller för den delen. vi började att frysa mer och mer, nästa buss skulle komma hel. Men inte då, den kom tio minuter försent. Och då vacklade vi på, jag tror inte jag frusit så mycket i hela mitt liv. Hjälp! :( Sen när vi var framme sprang vi sista biten och åt pizza. Sen badade jag ett kok hett bad. Skönt? - Väldigt skönt. Så nu är jag varm igen, och imorgon är det dagen innan julafton! As myyysigt ju! n__n

Det är ingen vanlig dag.. det är min lilla systers födelsedag! ♥

♥ !Grattis på födelsedagen! ♥
8 långa år.....
Just nu är hon & mamma på bio "Sammys äventyr" tror jag den hette.. Så jag är hemma med Nåmi & pappa. :)
Snart så kommer Elinn hit, myys! Det var länge sen jag träffade henne! :> Tiden får gå snaaaaaabbare! >o<
Iaf så har vi släktfest nu klockan 6 och det kommer också bli ganska kul! :]

Happy hour?

Sista dagen på den här tråkiga terminen! Hääärligt ~~
Snart ska jag ringa Dellz och fråga om vi kan åka buss tsm till skolan idag c:


Sjuk

Har vart krasslig ett långt tag nu och i morse kunde jag knappt prata, så jag stannade hemma. Och ja.. Vad har jag egentligen gjort?.. Sett på tre filmer! Haha XDD 
  • Michael Jacksons 30 års jubileum (4/5 stjärnor - lite tråkig i längden)
  • A hard day's night (5/5 stjärnor! Bästa filmen på länge!)
  • Min granne totoro (5/5 stjärnor, jag har sett den en massa gånger! tröttnar aldrig ju :3)
Sen har jag ätit makaroner, Ananas, någon annan frukt, 2 lussebullar, en mörk choklad bit, oliver & såklart en massa te! Nomnomnom <3
Halsbrännan lättade ett tag och sen kom den tillbaka. Så nu har jag extremt ont i halsen - det är lixom korn och annat otrevligt XD
Hum, igår var det en as mys dag. Först så besökte vi Södermalmsskolan! Alla var JÄTTE trevliga! Bästa stämningen, finaste salarna, finaste lärarna & alla kände typ varandra! Övningarna också åååh <33 Vi pratade lite om det när vi fikade efter.. Mys!
Sen  hade vi film festival - såg Svinalängorna (tror den hette så?) och Tron 3D. Ogillade båda. Höll på att somna under filmerna ju! D: Men lite kändisar såg vi på TRON ;) En från idol och sådant. Efter det så åt vi på Vapiano, tog scampi pasta och det var underbart gooott! >3<
Nu ska mamma köpa Salt & vinäger chips åt mig i stinsen! Vi ses!

TRON 3D & dröm skolan..

Hej! Förlåt för sämst uppdatering.. Har inte haft så mycke tid å blogga! ^^' ♥

Terrorist attacken tar kål på mig! D: Imorgon ska vi till stan igen (suprise!) fast på en tisdag.. mitt på dan.. FÖR VI HAR LEDIGT! :D Vi ska hälsa på drömskolan senare på dagen och då ska vi spendera tid ute på stan. Vi är rädda för att bli bombade för förra gången slog det till en kvart efter vi åkt ifrån drottninggatan så vi är lite skrämda. Men whatever! Han kommer säkert inte att spränga igen.. :) Och efter vi hälsat på dröm skolan, handlat pocky, köpt julklappar & sett i affärer så ska Nåmi, jag & mamma se premiären på Tron i 3D :3 Riktigt spännande .. vet inte riktigt vad den handlar om faktiskt.. höhö.. 

GLAD LUCIA OCKSÅ PPLZ!



Dagens Outfit..

Nobel dag är ju nobel dag! Japansk skoluniform.

japan loppis! Vilka ser man där?

Är jag den ända som hoppar upp och ner och är massa glad? Jag tror inte det iaf! Alla wapaneser i sthlm gör nog detsamma! I Kulturhuset på lördag! Vi ses där!
Jag är iaf där med Anna! Vi handlar julklappar och allt! DET KOMMER ÄGA SÖNDER! :D

"Allt som ingår i den japanska populärkulturen, som du vanligtvis bara kan få tag på via konvent och internet, kommer finnas IRL för bra och billiga priser! Kom och fynda Lolita- och Gyaru-kläder, Anime, Manga, samlarsaker med mera, från flera olika säljare."

Hur awesome låter inte det?

Jätte awesome!
Okej! Vilka ser man där? :D



the ark!?

The Ark ska splittras!!!! ;__; = Ditte väääldigt ledsen.
Min berättelse suger. = Ditte ledsen
Jag är trött = Ditte trött
jag är ensam /min syrra är inte hemma = Ditte ledsen
Vi sörjer tillsammans och ser denna fina låt av The Ark -

Gillat dem sen 2007 - helt underbara.

trött & seg ..

..men ändå vill jag ut och åka pulka, fast jag inte orkar. Konstig känsla..
Jag gjorde matte prov idag, känns iaf som om det gick bra! Och franska glosorna också dårå.
Känner mig hungrig men det finns inget att äta, och det är sämst :( Imorgon ska vår lärare läsa upp alla våra berättelser. Hemskt. Jag är så orolig, jag gillar inte när någon läser mina berättelser.
Jaja! kommer iallafall bli skönt å få det gjort! ^__^
Vill klippa mig också. Ska tjata ihjäl mamma! mitt hår har verkligen börjat bli äckligt och slitet. Snurvel smurf. :(

dansuppvisningen gick .. bra!

Hej! Jag har gjort en massa idag... känns det som, fast nej. Jag har egentligen nästan inte gjort ett skit.

Jag gick upp ur sängen först klockan ett, då var jag klar med design och allt. Fixade mig (= målade mig vit i ansiktet, tog på mig svarta kläder och fixade håret..) åt ananas och sen skyndade mig till Vilunda gymnasium (tror de hette så?) gick ner i den äckligt trånga källaren, väntade i timmar, dansade. det gick bra. Ja, iallafall ganska bra! n__n
Lite nöjd är jag allt - hihi! Igår kväll skrev jag också klart min novell - ganska lyckad.. fast ändå inte.
Men btw! jag kom av mig där! D: iallafall så fick jag i present filmen eclipse två marabou choklad kakor (Cookies and cream och Rasperry yogurt) Cookies and cream var skiiiiiiit go'!
Vi såg på eclipse och smaskade, filmen är bra. Såg den på bio detta år så jag visste vad som hände för det mesta.
Imorgon är det matteprov och det suger, jag har inte övat en smula men jag tror det går helt ok ändå.. Franska glosorna, eh. Inte övat nått. Ska vakna sju imorrn för att hinna klart! urk.
Men nog med mina problem, jag ska lägga mig ner nu och läsa One Piece och somna gott!
Håret idag! Sry för kvalitéten på bilden. Den är verkligen botten.

Följ mig via bloglovin'!

Följ min blogg med bloglovin
Kram på er!

BESTÄLLT BILJETTER TILL UPPCON

Vilka ser man där?
(bloggen är fortfarande KAOS! men jag försöker fixa det, della hjälper nog mig imorgon..)

tjejkväll på stinsen igen...

..Yes! Anna, Jag, Dante och Nåmi ska till stinsen igen och fira.. att det snart är jul säger vi! :]
Är det någon mer än jag som fryser benen av sig när jag går utanför tröskeln?
20 minus här ju! kaaaaallt...

iaf här slänger jag in en liten snygg outfit bild!
tröja - Gina tricot
Byxor - Jag vet inte? dom är sen trean och VÄLDIGT tajta så jag tror jag dööör...
Ursäkta för wapanese posen höh.
och vem mer än jag skrattar högt åt en liten wb decora som vill se på L.M.C i gyllene knorren? XD

RSS 2.0